- Oggetto:
- Oggetto:
NORTH-AMERICAN LITERATURE (second year)
- Oggetto:
American Literature
- Oggetto:
Anno accademico 2017/2018
- Codice dell'attività didattica
- LIN0498
- Corso di studi
- LINGUE E LETTERATURE MODERNE (Magistrale)
- Anno
- 2° anno
- Tipologia
- Caratterizzante
- Crediti/Valenza
- 9
- SSD dell'attività didattica
- L-LIN/11 - lingua e letterature anglo-americane
- Modalità di erogazione
- Tradizionale
- Lingua di insegnamento
- Inglese
- Modalità di frequenza
- Facoltativa
- Tipologia d'esame
- Orale
- Prerequisiti
- Il corso sarà attivo dall'a.a. 2018/2019
- Mutuato da
- LINGUA E LETTERATURA ANGLO-AMERICANA (seconda annualità magistrale) (LIN0465)Corsi di Studio del Dipartimento di Lingue e Letterature Straniere e Culture Moderne
- LINGUA E LETTERATURA ANGLO-AMERICANA (seconda annualità magistrale) (LIN0465)
- Oggetto:
Sommario insegnamento
- Oggetto:
Obiettivi formativi
The students are expected to acquire a more profound and comprehensive knowledge of American culture and literature, with a specific critical vocabulary and competence.
- Oggetto:
Risultati dell'apprendimento attesi
A better understanding of critical reading and writing. The acquisition of a critical vocabulary that will allow students to engage in academic discussions.
- Oggetto:
Modalità di insegnamento
Traditional class discussions and lectures. Intervention of experts. Movies, videos and other cultural resources.
- Oggetto:
Modalità di verifica dell'apprendimento
Mid-term exam
Final oral exam
- Oggetto:
Programma
Black Women Writers
During the course of the semester, using works by black women writers we will examine some of the ways in which American literature has dealt with racial issues and how women have described and discussed their specific condition. Among the course's concerns are: concepts of racial identity; the images and representations that blacks and whites offer of each other; overt and subtle forms of racism; the intersection of race, gender, class and sexuality, and ways in which the writers reflect and/or transcend the cultures from which they come. We will read a range of literary works - including texts by Phillis Wheatley, Harriet Jacobs, Zora N. Hurston, Toni Morrison - as well as selected recent scholarship, and we will watch movies dealing with racial issues during different periods of American history.
Testi consigliati e bibliografia
- Oggetto:
Phillis Wheatley, a Selection of Poems and Letters
Harriet Jacobs, Incidents in the Life of a Slave Girl
Frances Harper, a Selection of Poems and Short Stories
Zora Neale Hurston, Sweat
Nella Larsen, Quicksand
Toni Morrison, Beloved
- Oggetto:
Note
From early September, please check the course blog for updates : https://www.serviziweb.unito.it/blog/?id=59304
- Oggetto: